Over de kandidaat
PROFIEL
Als enthousiaste energieke professional heb ik veel ervaring binnen een commerciële omgeving. Vanuit mijn functie als product manager ben ik verantwoordelijk geweest voor het beheer van bestaande, en het creëren van nieuwe producten of diensten. Daarnaast ben ik goed in het analyseren van (bedrijfs-)processen en het krijgen van buy-in van verschillende stakeholders, zowel extern (leveranciers/partners) als intern (afdeling/mensen).
Na 15 jaar in de bedrijfssector ben ik op zoek naar een functie in de duurzaamheid sector, dat wellicht aansluit bij mijn BSc Internationale Ontwikkelingsstudies en MA International Relations. Ik ben daarbij specifiek een organisatie waarbij ik een bijdrage kan leveren aan het creëren van een betere wereld en kan helpen bouwen aan economische oplossingen voor ecologische en sociale uitdagingen.
PRODUCT MANAGER ZAKELIJKE MARKT MOBIEL & 24/7 SERVICES |
JAN 2020 – APR 2021 KPN B.V., Ede
In samenwerking met een interdepartementaal projectteam de e-sim op de zakelijke markt gezet waarbij we een inventarisatie hebben gemaakt van de wensen van alle stakeholders (eindgebruikers, IT beheerders, partners, software ontwikkelaars, keten managers). Vanuit een verbindende rol tussen alle afdelingen zorgde ik er als product manager voor om deze wensen te vertalen voor de software afdeling en het vervolgens samen met de marketingafdeling op de markt te brengen.
· Verantwoordelijk voor de planning en uitvoering tijdens de complete levenscyclus van een product (inclusief: productontwikkeling, marketing, financiële resultaten en kwaliteitszorg).
· Zorg dragen voor up-to-date verkoopmateriaal en product-gerelateerde trainingen.
· Afstemming met Service Operations en het beheren van leveranciers.
PRODUCT MANAGER 24/7 SERVICES |
NOV 2017 – DEC 2019 RouteIT, Ede
Als product manager verantwoordelijk voor het 24/7Services portfolio en samen met de sales collega heb ik een plan opgezet om een nieuw soort partner aan te trekken, (beveiligingspartners i.p.v. ICT partners) die beter aansloten bij de producten van het 24/7 Services portfolio. Voor deze nieuwe partners zou dan ook de stap naar ICT partners gemaakt kunnen worden. Een win-win voor beide bedrijven. Plan; starters prijzen opgezet, stand op beveiligingsbeurzen en campagne voering op LinkedIn d.m.v. blogs en whitepapers. Na een jaar waren er 31 partners actief het product 24/7Alarm aan het verkopen.
· Verantwoordelijk voor de planning en uitvoering tijdens de complete levenscyclus van een product (inclusief: productontwikkeling, marketing, financiële resultaten en kwaliteitszorg).
· Zorg dragen voor up-to-date verkoopmateriaal en product-gerelateerde training.
· Verantwoordelijk voor de “Go-to-market” planning en uitvoering (intern en extern).
· Afstemming met Service Operations en het beheren van leveranciers.
COMMERCIAL FORECAST ANALYST |
APR 2015 – SEP 2017 Ricoh International B.V., Nederland
Het gealloceerde bedrag voor het partner Steun Fonds werd door HQ verlaagd voor het nieuwe begrotingsjaar 2017.Vervolgens heb ik samen met een collega een nieuwe strategie ontwikkeld om de verlaging op te vangen, en tot een optimaal rendement op investeringen te komen. In deze nieuwe strategie hebben we o.a. nieuwe criteria ontworpen om in aanmerking te komen voor het fonds en nieuwe processen voor de verschillende betrokken afdelingen om de veranderingen in goede banen te leiden. Uiteindelijk zijn de FY 17 doelstellingen gehaald.
· Implementeren, uitvoeren en bewaken van ontwikkelde bid- en aanbesteding strategieën voor de EMEA-regio om van daaruit te zorgen voor een optimale toewijzing van fondsen, voldoende winstgevendheid van aanbestedingen en de groei in aanbestedingsactiviteiten met partners te verbeteren.
· Coördineren van het prognoseproces voor de hele EMEA-regio om nauwkeurige en geanalyseerde prognoses te garanderen.
· Het Senior Management Team adviseren van waaruit zij passende actie kunnen ondernemen om de resultaten van het bedrijf te sturen.
FORECAST & PRICING ANALYST |
AUG 2013 – MRT 2015 Ricoh International B.V., Nederland
De facturatie vanuit Ricoh International naar andere landen uit EMEA is gebaseerd op bruto bedragen. Cash flow is voor veel partners een bottleneck voor de hoeveelheid goederen die ze bij Ricoh inkopen. Ik heb een business case geschreven om de cashflow van onze partners te vergroten met 1.2 miljoen per jaar door het veranderen van ons facturatiesysteem van bruto naar netto factureren, dit plan is uiteindelijk ook geïmplementeerd.
· Analyseren van lokale markten en verkoopgegevens.
· Accountmanagers helpen bij het maken van loyaliteitsprogramma’s
· Rapporteren van de driemaandelijkse, maandelijkse en wekelijkse verkoopprognoses
· Analyseren van de jaarlijkse gegevens om een prognose voor het volgende boekjaar te maken.
· Verantwoordelijk voor een project om een gecentraliseerde database te creëren waarbij gegevens zijn opgeslagen over aanbestedingen die verloren zijn gegaan door onze partners.
PRODUCT & DEALER COORDINATOR |
APR 2011 – AUG 2013 Ricoh Ireland Ltd, Dublin (Ierland)
Als product manager verantwoordelijk geweest voor de lancering van nieuwe producten en diensten voor Ricoh Ierland op de Ierse markt. Hiervoor maakt ik de prijsbepaling in samenwerking met het Senior Management. En zorgde ik er samen met de financieel controller voor dat er financiële rapportages gemaakt werden over dealers.
· Marketingcoördinator: productlanceringsevenementen, trainingsevenementen, marketingcommunicatie voor interne medewerkers en dealers via mailingtools.
· Beheren van het online partner inkoopportaal.
· Ondersteunen en beantwoorden van vragen van dealers met betrekking tot producten, prijzen, voorraad, speciale prijsondersteuning en de inkoopportaal.
· V&G en Milieufunctionaris voor Ricoh Ierland. Assisteren als UK Milieumanager en geslaagd voor de ISO 14001-audit.
Opleiding
Part-time
STAGE: COUNCIL FOR SCIENTIFIC AND INDUSTRIAL RESEARCH (ENVIRONMENTAL & RESOURCE ECONOMICS DEPARTMENT) | 2004
Council for Scientific and Industrial Research, Pretoria (Zuid-Afrika)
INTENSIEF PROGRAMMA: MULTIFUNCTIONALITEIT VAN DE AGRICULTUUR (LEERERVARING) |
MRT 2004 Toscane (Italië)
Share
Facebook
X
LinkedIn
Telegram
Tumblr
Whatsapp
VK
Bluesky
Threads
Mail